Przyszła Mama odpoczywa

Pamiętasz ten dzień, w którym po raz pierwszy uśmiechnęłaś się na myśl, że zostaniesz mamą? Może to było kilka miesięcy temu, a może zupełnie nie tak dawno, bo wczoraj. Przed Tobą piękny czas, w którym powinnaś zadbać o podwójne zdrowie – swoje i maluszka. Wizję obowiązków odłóż na chwilę na bok i skoncentruj się na maksymalnej regeneracji. Jak przetrwać tych najbliższych 9 miesięcy?

 

Czas na relaks

Mimo, że rozwijające się w łonie matki dziecko nie ma jeszcze bezpośredniego kontaktu ze światem zewnętrznym, odczuwa jej nastroje. Nie bez powodu lekarze ostrzegają kobiety w ciąży, by jak najlepiej tylko się da, unikały stresujących sytuacji czy wpływających niekorzystanie na ich samopoczucie osób. Komfort psychiczny ma niebagatelny wpływ na stan fizyczny Was obojga. W osiągnięciu takiego stanu może pomóc kilka prostych rad, które wcielone w życie, ułatwiają funkcjonowanie w ciążowej codzienności.

Życie z pasją

Pomyśl o tym, co sprawia Ci największą radość. Czytanie książek, słuchanie ulubionej muzyki, rozwiązywanie krzyżówek, a może szydełkowanie? Sposobów na spędzanie wolnego czasu jest wiele, a ludzka kreatywność nie zna granic. Swoje pasje możesz dzielić z osobami z najbliższego otoczenia. Doskonałym pomysłem jest również znalezienie kompanki – przyszłej mamy, która dotrzyma Ci towarzystwa i będzie mobilizować do wspólnego działania.

Mama na etacie

A co jeśli jeszcze pracujesz i wracasz zmęczona po pracy? Po pierwsze, zastanów się, czy sprostasz zawodowym wyzwaniom i czy aby nie wpływają one na Ciebie niekorzystnie. Jeśli nie widzisz przeciwskazań, z powodzeniem możesz zająć się najprostszymi relaksującymi czynnościami, jak np. słuchanie muzyki. Wizyta u przyjaciółki czy wypad do kina są równie ciekawymi propozycjami. Sport to zdrowie?

Kobiety, które do tej pory intensywnie uprawiały sport, będą musiały zrezygnować z obciążających ćwiczeń. Korzystny wpływ na obciążony kręgosłup ma pływanie. Spacery i dopływ świeżego powietrza powodują przypływ endorfin i pobudzają nas do działania. Wiele klubów fitness ma w swojej ofercie specjalne zajęcia dla przyszłych mam, które prowadzone są pod okiem doświadczonego instruktora.

Polecamy

Oprócz ulgi dla ducha, warto zadbać o ukojenie dla ciała. W czasie ciąży przez ciało kobiety przechodzą niezwykłe procesy, które mają ogromny wpływ na wygląd skóry i ogólne samopoczucie. Przyszłym i obecnym mamom polecamy zwłaszcza balsam łagodząco-nawilżający Mustela®, który zapobiega przesuszaniu się naskórka i chroni delikatną skórę przed podrażnieniami. Takie działanie zapewniają między innymi zawarte w nim peptydy awokado, które działają przeciwświądowo. Żel lekkie nogi Mustela® równie dobrze odpręża po całym dniu i daje uczucie lekkości, a skóra staje się bardziej jędrna. Zawiera w sobie dwa wyjątkowe składniki – ekstrakt z mentolu i wspominane przy okazji balsamu – peptydy awokado.

Ciesz się chwilą i chwytaj każdy dzień. Nie tylko jako przyszła czy świeżo upieczona mama!